BT-18 Maart ’88 – sp

Popmuziek

Mag George Michael lid worden van de club van beroemde BSA-rijders? ‘Als we bijna alle voorwaarden voor lidmaatschap overboord zouden kieperen zou ie een kans maken’, zegt een lid van de balotagecommissie van de CBBSAR, maar wij vinden dat enkel het dragen van een leren jekker met BSA logo erop niet voldoende is. Heeft ie wel vuile nagels? Waar zijn de olievlekken op zijn spijkerbroek en last but not least waar is zijn BSA?

Mel & Kim en de Sabrina’s

Tot ongeveer de zomer van ’87 was ik een enorme fan van Mel & Kim en dan vooral van Mel natuurlijk, hoewel Kim mij sympathieker lijkt en ik denk dat ze beter kookt. In september heb ik evenwel mijn lidmaatschap van de Mel & Kim fanclub verwisseld voor een lidmaatschap van de Sabrinaas Fanclub.

Daar lust ik dus echt wel PAP van. Des avonds schakel ik met mijn afstandsbediening van Sky Channel naar Super Channel en dan naar MTV. Zodra ik de Sabrinaas op één van die zenders tegenkom, schuif ik mijn stoel zo dicht mogelijk naar de 66-сm kleurenbuis en ga bijna weer in God geloven.
Het geluid kan wat mij betreft wel af, zingen kan ze nauwelijks maar qua springen en dansen is zij niet te overtreffen. Sinds ongeveer twee weken ben ik ook fan van Tiffany (‘I think we ‘re alone now’). In het geval sex met minderjarige meisjes nog strafbaar mocht zijn wil ik met haar toch wel het risico lopen betrapt te worden en een boete te krijgen.

Koud

Hoewel het totnutoe nog steeds niet echt koud is geweest (we schrijven begin februari), vind ik het niet warm genoeg om motor te rijden en ik kan u wel verklappen dat ik daar ontzettend de pest in heb. Beroepshalve mag ik begin maart nog wel een middagje op een 1200 Sportster rijden in het zonnige Florida, maar het liefst heb ik dat de zomer zo gauw mogelijk begint. Hoewel ik zomer ’87 vanaf half juni wel 10.000 kilometer met m’n nieuwe Harley Hi-Performance (80 pk) gereden heb had ik er nog lang niet genoeg van en ook had ik nog graag een paar duizend kilometer op m’n Norton gemaakt. Op de Harley zijn Kerker-pijpen gemonteerd met uiteraard weinig demping en vooral bij hard acceleren vanaf lage toerentallen komen daar prachtige geluiden uit; een soort turbotractorgeluiden, als u begrijpt wat ik bedoel. De Norton moet het om betrouwbaarheidsredenen doen met een twee-in-een-pijp – het hele uitlaatsysteem aan motor- en schetsplaten – met daarachter een kort megatonnetje zonder binnendemping. Vanwege twee verrotte Amal-carburateurs die boven aan de lijst van te vervangen onderdelen staan, zijn de stationair geluiden niet erg fraai maar vanaf iets daarboven tot pakweg zesduizend toeren is het een en al luistergenot. 
Bijna nog mooier dan gas geven is bruusk gas afsluiten. Bij voorkeur in nauwe dorpsstraatjes in Zuid-Europa met hoge huizen en zodanig stijl naar beneden lopend dat het toerental constant 3500 blijft. Dat is pas echt genieten. Van mij mogen ze ze houden, die boterhammen met echte boter.

Motorrijders Actie Groep

Binnenkort wordt die opgericht, de MAG of de BROH (Bikers Rights Organization Holland), of hoe de naam ook mag worden. Het gaat een organisatie worden die onze rechten zal beschermen en die bijvoorbeeld overijverige wetsdienaren tot de orde zal roepen. Zie ook K met K Bigtwin 9.
Waarschijnlijk al in de volgende Bigtwin maken we een datum voor een oprichtingsvergadering – waarbij u allen van harte welkom bent – bekend, dus houdt uw agenda paraat. Misschien moeten we die vergadering combineren met een goed feest zodat toevallige feestgangers met zinnige opmerkingen kunnen komen en gefrustreerde vergaderingbezoekers altijd kunnen zeggen dat ze alleen voor het bier gekomen zijn. Suggesties over waar en hoe dient u zo gauw mogelijk naar de redactie te sturen.

Share this: